joi, 6 martie 2014

Alungati din biserici pentru cateva intrebari

In ultimele luni se observa o crestere a presiunii intre credinciosii de la mesaj si conducerea bisericilor, mai ales in SUA, care datorita informatiilor corecte de pe siteurile ex-mesaj, incep sa isi puna intrebari de bun simt si sa le puna si liderilor care conduc adunarile.

Jeff Jenkins cunoscutul pastor la "mesajul orei" din SUA la dat pe fratele sau afara din biserica, intr-un mod mai elegant fata de alte biserici, pentru ca acesta i-a pus intrebari in repetate randuri despre Ilie, nor, inger si alte cateva lucruri care se contrazic in mesaj si nu sunt in armonie cu Biblia, lucruri vazute de acesta pe siteul believethesign.com

Exista un spirit de ura intre fratii la mesaj, care se manifesta doar cand este pus fata in fata cu adevarul? Nu stiu ce sa zic, dar nu e nici macar omeneste sa faci asa ceva.

Lideri de la mesaj sunt incoltiti de intrebarile credinciosilor. Oare ce vor mai face? Cat timp vor nega adevarul si sa urmeze naluci?

Nu mai pot da socoteala de crezurile lor si atunci indeparteaza oamenii in mod abuziv. Fara motiv biblic. E urat. Dumnezeu sa le lumineze mintea inraita.

Decat sa lamureasca si sa scoata falsurile din mesaj si sa continue cu ce e corect si sa mearga impreuna mai departe, isi alunga propria familia afara din biserica, nu cu motiv de pacat, sau hula, sau violenta, ci pentru cateva intrebari, pe care tot mai multi credinciosi ai mesajului le pun.

FOR THE RECORD: 

On February 23rd, my brother Jeff Jenkins, announced to the church that Kathy and I would no longer be attending BCF. 

In his attempt to be as kind and gentle as possible, he stated that we were now following "Believe the Sign". Nothing could be farther from the truth. While he was not attempting to be misleading, this is not accurate. 

I have been on my Christian journey for 40 years. 

I have always thought I was following Christ. Paul said, follow me as I follow Christ. I thought i was following Brother Branham as he followed Christ, but I have since realized that Brother Branham's path was not as close to Christ's as I had hoped. 

I am not following "Believe the Sign" although I did gather some information from them along with other sites such as Searching for Vindication and Morning Mercy. 

These sites were only used to provide information for me to make my decision to pull away from the teachings of Brother Branham and strive to follow Christ without the influence of the message. 

I greatly appreciate Jeff's attitude that he has towards Kathy and I and his willingness to discuss the issues. 

When I hear the horror stories that other people talk about concerning families and pastors, I consider myself blessed to have a brother with such a great attitude. 

If you have any interest in viewing the sites that I mentioned, here are links to them. 

www.morningmercy.com
www.searchingforvindication.com

Sincerely, Paul Jenkins

duminică, 2 martie 2014

Ati urma mesajul daca ati stii asta ?

Cand deja primeam claritate tot mai mare ca mesajul nu e ce ni s-a spus ca e, ma gandeam ca toate motivele pentru care am venit la mesaj, AU FOST DESFIINTATE DE REALITATE.

Pe langa vindecari, minuni, vedenii, darul discernamantului din viata lui Branham, eu am fost atras mai mult de Cuvant. Descoperirea Cuvantului parea atat de puternica, lucru pe care un om care cauta mai mult din Dumnezeu nu il poate scapa. Eu eram unul dintre acestia.

Cand am vazut atatea profetii si elemente din Biblie care scapasera altor denominatiuni, m-a motivat sa las totul si sa urmez "descoperirea".

Acum insa dupa ce am studiat eu si alte mii de frati ex-mesaj, as pune aceeasi intrebare tuturor asa cum mi-am pus-o mie candva.

Sa presupunem ca nu sunteti inca la mesaj dar sunteti pe cale sa il urmati.

Auziti de la un urmas al mesajului, multe lucruri despre "slujba lui fratele Branham", diferite pretentii despre Maleahi 4:5, Luca 17:30, Norul ala din Arizona, si mult predicatul verset din Apoc 10:7 despre ingerul al 7-lea care "descopera tainele", descoperirea celor 7 Epoci, plus alte lucruri. 

Dar inainte sa faceti pasul verificati mai bine despre Ilie, si aflati ca in eternul Cuvant sunt doar 4 veniri ale lui Ilie, si nicidecum cinci asa cum Branham si urmasii lui invata. Ati mai accepta invatatura nebiblica in acest caz? Ati da dreptate Bibliei sau lui Branham si urmasilor lui?

Apoi cercetati atent si Luca 17:30 si vedeti ca acolo nu este vorba despre venirea Domnului in etape, in pustiu intr-un nor, cum Branham si urmasii lui invata. Ati mai crede si urma mesajul?

Apoi auziti de una din cele mai mari revelatii ale lui Branham. Cele 7 Epoci ale Bisericilor. 

Dar aflati si de cartile lui Clarence Larkin, un teolog renumit care a gandit ceva special, si anume ca cele 7 Biserici din Asia Mica, ar putea fi o prefigurare in timpul viitor si vedeti ca el a plasat ca timp si ani Cele 7 Epoci inainte ca Branham sa se fi nascut si le-a publicat cand acesta era un copil. 
Ati mai urma plagiatura invataturilor Epocilor?

Dupa aceea, cititi din mesaj ca Branham spune de sute de ori ca el este ingerul prezent acolo din Apoc. 10:7 care descopera tainele. Dar cand cititi Apoc 10 aflati ca in Apoc 10:7 NU EXISTA NICI UN INGER AL 7 LEA prezent acolo si ca in tot capitolul exista doar doua personaje. Ingerul ce coboara cu carticica si Ioan. 
Verificati Biblia si mesajul si vedeti ca Branham contrazice Biblia. Ati mai urma mesajul lui Branham?

Apoi aflati ca de fapt "tainele" despre Dzeirea lui Isus, botezul Fapte2:38, babilonul, antihristul, Cina Domnului, etc NU SUNT DESCOPERIRILE lui Branham ci el le-a preluat de la unii de la altii care le-au invatat si predicat in America cu mult inainte ca el sa se nasca. Mai puteti spune ca el a restituit toate tainele?

Dupa aceea dati de o carte cu religia Kabalah si vedeti ca invatatura despre samanta sarpelui nu ii revelatia lui Branham, cum v-au spus cei ce au propovaduit "mesajul orei", ci ea exista dinaintea lui Cristos si a fost folosita pentru a linistii constiintele soldatilor, ca motiv de ura si ucidere a oamenilor in masa si exterminarea popoarelor, sub motivul ca "aceia sunt samanta sarpelui nu e nimic rau in a-i ucide".

Ati mai urma mesajul afland toate aceste lucruri?

Dar dupa ce ati afla ca acel nor din 28 februarie numit pe nedrept "supranatural" a aparut intr-un loc unde Branham nu a fost niciodata acolo, ati mai crede povestile lui cu acest nor? Ati fi surprinsi sa aflati ca Branham a fost la vanatoare abia din 6-9 martie intr-un loc la 400 km distanta de acel nor si el habar nu a avut de nor pana cand cineva i-a adus revista "Life"? 

Si daca ati citi in volumul 6 din vestita serie "Supranatural" de Owen Jorgensen si chiar el marturiseste adevarul ca Branham nu a fost in 28 februarie acolo la nor, veti mai crede povestile de adormit crestinii naivi cu acest nor?

Ati mai afisa pe pereti si ati mai predica despre acel nor ca fiind insusi Isus?

Dar daca ati afla ca in iunie 1933 NIMENI DIN PUBLIC NU A VAZUT SI NU A AUZIT NICI O VOCE LA RAUL OHIO, ati mai urma mesajul?

Dar daca ati afla ca tot atunci nu au fost botezati nici 500, nici 1000, si nu au fost prezenti nici 5000 nici 10.000 de oameni ci au fost abia 14 suflete botezate, ati mai urma mesajul lui Branham?

Daca ati vedea in Biblie foarte clar alb pe negru, ca Domnul Isus ne arata ca El vine dupa noi, credinciosii, in timpul Necazului mare si nu inainte, cum fals invata Branham si ai lui ca sa amageasca pe creduli, ati mai urma mesajul?

Daca ati afla ca in toate invataturile lui Branham incepand cu D-zeirea lui Isus si pana la un simplu bradut de Craciun se contrazice constant, spune intr-un fel apoi opusul, producand haos intre crestini, tristete, dezbinare, prin lipsa de armonie in invatatura ce o da altora, ati mai urma mesajul?

Daca ati afla ca Branham a predicat impotriva la "evanghelia sociala" adica impotriva de a practica crestinismul asa cum cere Biblia si in actiuni sociale, umanitare, etc. ati mai urma mesajul lui Branham?

Daca ati afla ca intrati intr-o biserica in care oamenii se dezbina constant, nu au actiuni cu care sa faca bine orfanilor, nu au actiuni caritabile, si nu au nici o contributie la societate ca entitate duhovniceasca, ati mai urma mesajul?

Daca ati afla ca intrati intr-o biserica in care daca veti pune sincere intrebari despre donatii si banii din zeciuiala, sau despre contradictiile lui Branham, veti fi catalogat ca razvratit si barfit si respins, ati mai urma mesajul?

Daca veti fi intr-o zi in dezacord cu ei in anumite lucruri si ei va vor acuza si jigni la altii fara sa va cheme la o judecata biblica, cu martori, fata in fata, ci doar vor raspandi acuzatii false sau rauvoitor interpretate, ati mai agreea sa fiti parte dintr-un astfel de grup de oameni?

Daca ati stii ca in orasul dvs sunt 3-4-5 grupuri la mesaj dar credinciosii mesajului SE URASC, SE BARFESC, SE UCID CU VORBA, SE RESPING, SE ACUZA, SE DEZBINA, NU ISI VORBESC CATE 10 ANI DESI SUNT RUDENII, SE CRED MAI SUPERIORI FATA DE CEILALTI, ati mai intra intr-o astfel de "biserica"?

Daca ati stii ca poate odata veti trece temporar printr-o problema, sau divort, saracie, pacat, boala, nevoi, probleme in familie iar cei din biserica nu vor avea capacitatea si maturitatea spirituala sa va indrume corect, VA VOR IGNORA, VA VOR NEGLIJA, VA VOR JIGNI, VA VOR BARFI, NU VA VOR AJUTA, NU VA VOR CONSILIA, CI VA VOR CONSIDERA CA CEVA INFERIOR, veti mai urma grupul respectiv?

Daca ati afla ca Domnul l-a certat si mustrat pe Branham sa nu mai judece pe altii, sa nu mai tipe, sa nu mai acuze pe alti caci el nu e mai bun ca cei pe care ii acuza, Branham, dupa ce plange 5 minute, cateva luni mai tarziu pregateste o predica numita "ACUZATIA" in care face de doua ori mai rau decat a facut inainte ca Domnul sa il certe, ati mai urma mesajul?

Daca tot ce m-a adus la mesaj, cu exceptia campaniilor de vindecare, s-a dovedit a fi FALS INTERPRETAT, nebiblic, haotic, contradictoriu, si nici nu a produs nimic duhovnicesc, atunci eu nu am mai gasit nici un motiv sa stau in eroare si minciuna.

Daca acum tu verifici cu Biblia, cu istoria, cu insasi predicile lui Branham ce ti-am scris si vezi ca am spus adevarul, ce motive mai ai sa urmezi mesajul lui Branham?


Dragi frati care urmati "mesajul orei", va rog sa dati in scris cuiva, oricui, doua-trei motive biblice pentru care sa urmeze mesajul lui Branham. 


Ar exista motive ca cineva sa urmeze toate invataturile false enumerate mai sus? Chiar pana aici am ajuns in ratacirea noastra? 

sâmbătă, 1 martie 2014

Dupa 40 de ani in mesaj (engleza)

James Manuel came into the Message in 1973. Find out why he left the Message in 2012, his challenge to those still in the Message, and read about the threats on his life by people who claim that William Branham is a prophet:


------------------------------


I have spent 40 years of my life in the message. I believed it, I lived it, I preached it. The message is all my wife knew, it is all my children knew, it is all I knew. ...I challenge any pastor, deacon, elder, trustee, treasurer, usher, believer of the End-Time Message of William Branham to disprove what I said. I am willing to publicly repent, recant and return to the message if you can convince me with hard evidence that my claims are false. Likewise, if you fail to disprove what I claim, are you willing to turn your back on the message and follow the Lord Jesus Christ?

The past few months have been challenging. I have had a few threats on my life because of my stand against the message. I receive constant messages in my inbox warning me of imminent danger. I have never taken these threats seriously. I believe that God is in control of my life and I want to do whatever His will is for my life.

However, a few days ago, I received a serious death threat on my telephone at home. The person did not identify himself (I could hear by the voice it was a male). The message was brief, “ we know your movements, we know where you live, we know where you go to church, we are making plans to take you out. Stop spreading the lies about our prophet”

I ask you, dear message believer. Is this even Christian to threaten someone who believes different than you?? Is it even common decency to threaten someone with his life just because he is highlighting severe problems with what you believe??

I have decided after much prayer and advice from my friends, to go public. I want you all to see what is really happening around you. If the message is 100% correct and 100% in line with the Word why is it so difficult to give answers to simple questions?? It is time that you check what you believe against the Word of God: the Bible.

James Manuel


-----------------------------

Desi nu e 100% corecta traducerea puteti traduce cu google translate aflat in dreapta paginii sus.

Articol preluat de pe: www.believethesign.com

Mai multe despre aceasta marturie aici:
http://en.believethesign.com/index.php/The_Testimony_of_James_Bernard_Manuel

vineri, 21 februarie 2014

Un profet fals care înșală oamenii ?

"Vă spun că, în ziua judecăţii, oamenii vor da socoteală de orice cuvânt nefolositor pe care-l vor fi rostit. Căci din cuvintele tale vei fi scos fără vină, şi din cuvintele tale vei fi osândit.”
Matei 12:36-37

Branham la 04 decembrie 1960, in Jeffersonville, Indiana 
a spus intr-o predică urmatoarele:

Dacă puteți să-mi aratati un pasaj din Scriptură sau aduceti-mi o poveste , o poveste adevărată , care să-mi arate că oamenii au fost botezați în Biblie, în numele de "Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt " sau dacă-mi aduci o carte de istorie, o pagină din istorie în care cineva a fost botezat vreodată în numele "Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt ", inainte de Consiliului de la Niceea a Bisericii catolice, doar sa-l aduceti la mine, și eu voi agata o pancarda pe spatele meu, și voi traversa Jeffersonville cu voi impreuna, sufland în trâmbițe, și voi scrie pe ea

"Acesta este un profet fals care înșală oamenii" ("Descoperirea lui Isus Hristos", nr 1, Apocalipsa, pagina 37)

Deci, dacă putem expune o prezentare de referință istorica in care cineva a fost botezat în numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfânt, înainte de 325 , Consiliul de la Niceea, am avea o dovadă tangibilă că Branham a fost un profet fals ! 


Va voi oferi câteva surse istorice :

Cât priveşte botezul, botezaţi în modul următor: după ce ai făcut tot ce trebuie, botezaţi în numele Tatălui, şi al Fiului, şi al Sfântului Duh, într-o apă vie (apă curgătoare). Dacă nu ai apă vie, botează-l în altă apă; dacă nu te poţi servi de apă rece, foloseşte apă caldă. Varsă de trei ori apă pe capul lui: in numele Tatălui, şi al Fiului şi al Sfântului Duh“.
(Didahia Apostolilor , capitolul VII , versetele 1-3 , Enciclopedic dicționar al Bibliei, Alexander Westphal , pagina 800 ) Didahia dateaza din anul 100 d.Hr.

Aduceau pe acestia (creștini), într-un loc în care există apă și primeau botezul în numele Tatălui, Domnul universului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos și Duhul Sfânt .
(Iustin Martirul , 100-163 d. Hr. , Părinții Apostolici, 61, 3 )

Am primit botezul pentru iertarea păcatelor în numele lui Dumnezeu Tatăl și în numele lui Isus Hristos ,Fiul întrupat, care a murit și a înviat și in Duhul Sfânt al lui Dumnezeu. (Irineu, 177 AD, Demonstrarea apostolice, 3, 32 )

După căderea unuia dintre ei, el a ordonat celor unsprezece, atunci când se întoarce la Tatăl Său după înviere, sa mearga și sa învețe toate națiunile și să ii boteze în Tatăl , Fiul și Duhul Sfânt.
(Tertulian, 160-220 AD, prescrierea de eretici, c . 20 , 1-9 )

Va las pe voi sa trageti concluzile !


Adi, Belgia

duminică, 16 februarie 2014

Povestea reala a vietii lui Branham

Povestea vietii lui Branham este cu totul diferita fata de ceea ce ni s-a spus. Am vazut video de mai jos si mi-am amintit ca multe din cele spuse le scrisesem si eu.

Am scris "Viata si misiunea extraordinara a lui William Branham" in 1999 si in 2000 partea a doua. Am crezut cu fiecare particica din mine ca tot ce scriu este adevarat. M-a emotionat si mi-a dat curaj sa fac tot ce pot cu cativa banuti castigati din noua firma facuta atunci. Am investit tot. Am tiparit mii de exemplare si am raspandit in toata tara. 

Chiar si multi fratii ce il urmeaza pe Ewald Frank au apreciat cartea bine documentata, "desi ei sunt total impotriva la alte surse de hrana".

Mi-am zis ca daca vine Domnul sa stiu ca am facut ceva util. Banii ii mancam, cheltuiam, dar "asa ceva ramane pentru vietile oamenilor pentru eternitate daca se mantuiesc" ma gandeam.

A avut impact major in Romania. Atunci nu era atata tehnologie si carti ca si acum si era bine venita. Apoi am editat si tiparit si volumul doi care a fost mult mai bun si voluminos si documentat.

Regret enorm ca am pierdut timpul, energia, banii cu povesti neadevarate, sau regret ca nu a fost adevarat in ceea ce eu si altii am crezut.

Am verificat argumentele lui John Collins. Din pacate -din fericire as zice acum- sunt adevarate. 

Povestea siropoasa, sentimentala si supranaturala a vietii lui Branham nu este asa cum ni s-a spus. 

Lui fratele Collins inca i-a scapat cateva chestii, care am vazut si eu pe alt site, sau din ce imi aminteam, ca ceea ce Branham a pretins, NU ESTE ADEVARAT. 

Nici faptul ca a fost campion la box sau ca era in Phoenix cand a murit fratele sau in accident nu e adevarat. El era intr-o biserica penticostala de negrii bucurandu-se de Duhul Sfant (totusi spunand ca din cauza lui soacra-sa nu a umblat cu ei) atunci si de acolo a fugit repede sa faca ceva.

Exista extrem de multa multa contradictie si minciuna si confuzie in povestea vietii lui.

Este de-a dreptul frustrant sa afli asa ceva. Sa fii 50 de ani in ceva care se dovedeste fals, nu e simplu deloc. Altii 30, altii 15 ani.

De ce a facut Branham asta? Nu stiu. Sa impresioneze pe oameni? Chiar nu stiu. A avut vreo afectiune psihica ascunsa afara de nevrotism? 

Un om normal nu face asa ceva. Un slujitor public sanatos la cap, nu inventeaza povesti azi, iar maine spune exact opusul lor cu aceeasi determinare. 

Un profet adevarat nu greseste niciodata in adevar, in revelatie, in Cuvant, ci doar ca om, fireste, natural.

Sau nevrotismul de care se plangea Branham, l-a afectat atat de tare incat nu era constient ce spune azi ca apoi sa spuna exact invers maine? 

Multumim frate Collins pentru documentarea corecta si impartiala.


sâmbătă, 15 februarie 2014

Rapirea - ultima parte

Strângerea celor credinciosi

Isus a spus că atunci când va reveni pe norii cu slavă si mărire, îsi va trimite îngerii în sunet de trâmbită să-i strângă pe cei alesi din cele patru colturi ale pământului (Mat. 24:30-31, Marcu 13:26-27).
Strângerea celor credinciosi este pur si simplu împlinirea acelei părti din învătătura despre Hristos (Evr. 6:12) cu privire la învierea mortilor. Există două părti distincte ale învierii: una este învierea celor credinciosi pentru viata vesnică si alta este învierea celor păcătosi pentru pedeapsa vesnică (In. 5:24-29, Dan. 12:2, Fapte 24:15, Luca 14:14, Apoc. 20:4-6, 11-15).

Există o anumită ordine pentru înviere. Pavel ne spune la 1 Cor. 15:23-24 că fiecare va fi înviat în ceata sa: Hristos, ca pârgă; apoi cei ai lui Hristos, la venirea Lui; în cele din urmă vor învia cei necredinciosi, pentru Judecată. [A se vedea la Daniel 13:13 - „în ceata ta”. Lui Daniel i se spune că va sta în "ceata" lui la sfârsitul zilelor. Cuvântul se referă aici la participarea lui la învierea celor credinciosi.]

Stim că Iisus Hristos - pârga - a fost înviat. Urmează la rând cei ai lui Hristos, la venirea Lui. În caz că există asa-zisa răpire a credinciosilor înainte de Necazul cel Mare si de a Doua Venire a Domnului, atunci aici avem o problemă. Dacă răpirea are loc asa cum se spune, atunci o parte a Bisericii vor fi înviati si schimbati întru slavă. 

Credinciosii născuti după răpire, în timpul Necazului, nu vor avea parte de învierea celor credinciosi si nu vor fi schimbati în slavă. Aici e o problemă. Evrei 11:35-40 ne spune că femeile credincioase si-au primit mortii lor înapoi la viată: altii au fost chinuiti, nevrând să primească izbăvirea, ca să ajungă la o mai bună înviere. (De remarcat că textul de aici si până la sfârsitul capitolului vorbeste despre înviere). Credinciosii au fost chinuiti, omorâti cu pietre, prigoniti si au îndurat suferinte. Toti acestia, desi dobândind o bună mărturie pentru credintă, nu au primit făgăduinta (învierii); pentru că Dumnezeu prevăzuse pentru noi ceva mai bun, asa ca ei să nu ajungă fără noi la desăvârsire. Cu alte cuvinte, cei care au murit în Domnul nu pot dobândi învierea înaintea celor care sunt vii.

1 Tes. 4:15 ne spune că "noi, cei vii si care am rămas până la venirea Domnului, nu o vom lua înainte celor care sunt adormiti". Aceasta înseamnă că cei vii nu pot obtine învierea înaintea celor adormiti. În consecintă, dacă ar exista o răpire înainte sau în timpul Necazului cel Mare, atunci Cuvântul lui Dumnezeu s-ar vădi mincinos deoarece spune că TOTI sfintii vor învia cu trupul în acelasi timp. 

Dacă ar exista vreo răpire înainte sau în timpul Necazului, sfintii din timpul Necazului, vii la venirea Domnului, nu vor avea parte de plinătatea învierii. Deci dacă toti credinciosii învie cu trupul în acelasi timp, aceasta poate avea loc numai la a Doua Venire.

Mai mult, la 2 Tes. 2:1-5, Pavel confirmă ordinea învierii celor credinciosi, în paralel cu Matei 24:
"Privitor la venirea Domnului nostru Iisus Hristos si adunarea noastră împreună cu El, vă rugăm, fratilor, ca nu degrabă să vă pierdeti cumpătul si nici să nu vă-nspăimântati, nici de vreun duh, nici de vreo vorbă, nici de vreo epistolă ca pornită de la noi, cum că ziua Domnului a si sosit. Să nu vă amăgească nimeni în nici un chip, căci ziua Domnului nu va sosi până ce mai întâi nu va veni lepădarea de credintă si nu se va arăta Omul nelegiuirii, Fiul pierzării, Potrivnicul, cel ce se înaltă mai presus de tot ce se numeste Dumnezeu sau e făcut pentru închinare, asa ca să se aseze el în templul lui Dumnezeul si să se arate pe sine că este Dumnezeu. Oare nu vă aduceti aminte că vă spuneam aceste lucruri încă de când eram la voi?" (2 Tes. 2:1-5).

Aceste versete ne spun că Domnul nu va reveni si că cei credinciosi nu vor fi strânsi până când nu va veni lepădarea de credintă si când Antihristul nu se va arăta în templul lui Dumnezeu, dându-se drept Dumnezeu (urâciunea pustiirii). Să ne amintim că Isus a spus la Mat. 24:15, 21 că Necazul cel Mare nu va veni peste pământ decât după urâciunea pustiirii si că cei credinciosi nu vor fi adunati decât după Necazul cel Mare. Ziua Domnului la care se face referire mai sus este acea zi în care Iisus va reveni pentru a-i aduna pe cei credinciosi, a-i pedepsi pe cei nelegiuiti si a-si întemeia împărătia pe pământ (Apoc. 19&20, Zah. 14:1-9).

Locasurile din Cer si masa de nuntă a Mielului

"Să nu vi se tulbure inima: credeti în Dumnezeu si credeti în Mine. În casa tatălui Meu sunt multe locasuri. Dacă n-ar fi asa, v-as fi zis. Eu mă duc să vă gătesc un loc. Si dacă Eu mă duc să vă gătesc un loc pentru voi, Mă voi întoarce si vă voi primi la Mine; pentru ca acolo unde sunt Eu să fiti si voi" (In. 14:1-3).
O altă rătăcire a învătăturii despre răpire este aceea că Isus ar construi locasuri în cer pentru ca atunci când îsi răpeste Biserica, sfintii să meargă în cer cu Domnul, să locuiască în aceste locasuri si în timpul Necazului care va dura sapte ani să sărbătorească nunta Mielului. Versetul citat ca argument pentru acest "plan urbanistic" al Domnului este Ioan 14:1-3. Dacă, asa cum am văzut, Domnul Îsi adună Biserica atunci când revine pe pământ pentru întemeierea împărătiei Sale, iar la sfârsit Noul Ierusalim si scaunul de domnie al lui Dumnezeu coboară din cer pentru a se aseza pentru totdeauna pe pământ (Apoc. 21:2-3), atunci cine va mai locui în acele locasuri pe care Isus le-ar construi în cer? Ar fi un "plan urbanistic" complet inutil. Realitatea este că Ioan 14:1-3 se referă nu la strângerea celor credinciosi, ci la mântuire. Când Isus spune "în casa Tatălui Meu sunt multe locasuri", cuvântul "casă" înseamnă cămin, locuintă, gospodărie si, implicit, familie. Iisus vorbea deci de căminul Tatălui în care se află multe locuri anume pentru fii si fiice. Iisus s-a dus si a pregătit acele locasuri pentru noi în casa Tatălui prin însăsi jertfa Sa de pe cruce (Efes. 1:3-12, 2:19, 3:15, 2 Cor. 6:17-18, Gal. 4:4-7). După înviere, El a venit iar si ne-a primit la El, astfel încât noi am devenit parte din Trupul Lui si am intrat în familia Tatălui, chemându-ne "fii si fiice". Isus lămureste aceasta la Ioan 14:23 spunând că Tatăl si cu El îsi vor face locuinta (acelasi cuvânt grecesc ca si "locas") în inima noastră.

Cu privire la nunta Mielului, Scriptura arată că aceasta va avea loc la a Doua Venire a Domnului. Apoc. 19:7 anuntă că a venit nunta Mielului. De remarcat că aceasta are loc după ruperea celor sapte peceti (Apoc. 6:1-8:1), după judecătile celor sapte trâmbite (Apoc. 8:2-11:15) si după judecătile celor sapte potire (Apoc. 16:1-17). În Apoc. 19:9 ni se spune "Fericiti cei chemati la cina de nuntă a Mielului", iar în continuare îl vedem pe Domnul cu sfintii care sunt în cer pregătindu-se să vină pe pământ (Apoc. 19:11-16). În Apoc. 19:17, un înger anuntă că toate păsările sunt chemate "să vină si să se adune la ospătul cel mare al lui Dumnezeu", ca să mănânce cărnuri de împărati, căpetenii, oameni puternici, etc. Despre care cină vorbeste îngerul? Contextul arată că e vorba de cina de nuntă a Mielului. Vedem apoi că fiara (Antihristul), împăratii pământului si ostirile lor se adună se facă război împotriva Domnului. Domnul biruieste fiara si pe falsul prooroc iar armatele pământului sunt zdrobite. Se pare că intentia lui Dumnezeu ca plan pentru nunta Fiului Său diferă de viziunea noastră asupra unei nunti traditionale. Cina de nuntă a Mielului începe cu o jertfă. În Ezec. 39:17-20, Domnul invită fiecare pasăre si fiară a câmpului să vină si să mănânce din jertfa pe care o aduce El – carnea împăratilor, căpeteniilor si a oamenilor puternici. Este aceeasi descriere cu ce am văzut în Apoc. 19:17.

Este cert că, conform Scripturii, cina de nuntă a Mielului are loc după ce Isus revine pe pământ. În ceea ce priveste teoria răpirii, e evident că sfintii nu ar putea lua parte la cina de nuntă a Mielului în timpul Necazului cel mare. Uitati ce zice in Ap 20:1-5 ,dupa ce ni se spune ca pororcul mincinos si fiara au fost prinse si aruncate in iazul de foc.

1 Apoi am văzut coborându-se din cer un înger care ţinea în mână cheia Adâncului şi un lanţ mare.
2 El a pus mâna pe balaur, pe şarpele cel vechi, care este diavolul şi Satana, şi l-a legat pentru o mie de ani.
3 L-a aruncat în Adânc, l-a închis acolo şi a pecetluit intrarea deasupra lui, ca să nu mai înşele neamurile, până se vor împlini cei o mie de ani. După aceea trebuie să fie dezlegat pentru puţină vreme.
4 Şi am văzut nişte scaune de domnie; şi celor ce au şezut pe ele li s-a dat judecata. Şi am văzut sufletele celor ce li se tăiase capul din pricina mărturiei lui Isus şi din pricina Cuvântului lui Dumnezeu, şi ale celor ce nu se închinaseră fiarei şi icoanei ei şi nu primiseră semnul ei pe frunte şi pe mână. Ei au înviat şi au împărăţit cu Hristos o mie de ani.
5 Ceilalţi morţi n-au înviat până nu s-au sfârşit cei o mie de ani. Aceasta este întâia înviere.

Deci abia dupa ce prorocul mincinos si fiara au fost aruncate in iazul de foc si satan a fost legat abia dupa aceea au inviat credinciosii si au imparatit o mie de ani. Cei care vor imparatii o mie de ani ne spune biblia caaceasta este prima inviere.

Acum in Ap 20 :7-10 ne spune urmatoarele:
7 Când se vor împlini cei o mie de ani, Satana va fi dezlegat
8 şi va ieşi din temniţa lui, ca să înşele neamurile care sunt în cele patru colţuri ale pământului, pe Gog şi pe Magog, ca să-i adune pentru război. Numărul lor va fi ca nisipul mării.
9 Şi ei s-au suit pe faţa pământului, şi au înconjurat tabăra sfinţilor şi cetatea preaiubită. Dar din cer s-a coborât un foc care i-a mistuit.
10 Şi diavolul, care-i înşela, a fost aruncat în iazul de foc şi de pucioasă, unde este fiara şi prorocul mincinos. Şi vor fi munciţi zi şi noapte în vecii vecilor.
Daca ne uitam atent vedem ca dupa mia de ani satan va fi deslegat si se va sui pe fata pamantului siva inconjura tabara sfintilor si cetatea preaiubita. Dar din cer s-a coborat un foc, Aici e intrebarea mea in mia de ani crestinii vor fi in cer sau dupa cum ne spune aici biblia ei vor fi pe pamant?

Biserica în Cartea Apocalipsei

Există câteva neconcordante pe care sustinătorii teoriei răpirii le promovează cu privire la Cartea Apocalipsei. Două din ele de care ne vom ocupa aici sunt interpretarea eronată la Apoc. 3:10 si afirmatia lor că între Apoc. 4:1 si Apoc. 19 nu se vorbeste de Biserică.

"Pentru că ai păzit cuvântul răbdării Mele si Eu te voi păzi pe tine de ceasul încercării care peste toată lumea va să vină ca să-i încerce pe cei ce locuiesc pe pământ" (Apoc. 3:10).

Învătătura despre răpire spune că în Apoc. 3:10, când Iisus spune că "te voi păzi de ceasul încercării", El ar vorbi de răpirea Bisericii înainte de Necazul cel Mare. Această interpretare nu e altceva decât pură speculatie. Să analizăm să vedem ce spune de fapt Cuvântul.

"Pentru că ai păzit cuvântul răbdării Mele." Cuvântul grecesc pentru "păzit" este tereo, care înseamnă: a supraveghea, a avea grijă, a purta de grijă, a feri, a respecta. Cuvântul grecesc pentru "răbdare" este hypomone, care înseamnă: consecventă, asteptare, sigurantă în actiune. În Noul Testament, acest cuvânt descrie natura celui care nu se lasă clintit din drumul său si din credinciosia si evlavia lui, în ciuda suferintelor si a încercărilor. Explicat, versetul spune: Pentru că ai respectat cuvântul planului meu, "si Eu te voi păzi de ceasul încercării". Cuvântul grecesc pentru "a păzi" este acelasi cu "păzit" de mai sus (tereo). Sensul cuvântului "încercare" din acest context este: testarea fidelitătii, integritătii, virtutii unui om. Această parte a versetului spune deci: Voi avea grijă de tine la vremea stabilită pentru testarea fidelitătii si credinciosiei omului, "care va veni peste toată lumea ca să-i încerce pe cei ce locuiesc pe pământ". Cuvântul folosit în text înseamnă întregul pământ locuit. Cuvântul grecesc pentru "a încerca" înseamnă a ispiti, a testa credinta cuiva prin ispitirea la păcat.

Dacă parafrazăm Apoc. 3:10 pe baza observatiilor de mai sus, avem:

Pentru că ai respectat cuvântul planului meu de actiune, si Eu voi avea grijă de tine la vremea stabilită pentru testarea prin ispitirea la păcat a credinciosiei tuturor celor care locuiesc pe pământ.

Unde atunci apare aici ceva care să arate că Iisus ar vorbi despre răpirea Bisericii de pe pământ? Mai precis, aici se spune că Isus îi va păzi si va avea grijă de sfinti la vremea încercării datorită credinciosiei lor (similar cu "Nu te voi părăsi, cu nici un chip nu te voi uita" –vezi Evr. 13:5). Acest verset este în armonie cu In. 17:15 unde Iisus spune "Mă rog nu ca să-i iei din lume, ci ca să-i păzesti (tereo) de cel rău". Domnul nu îsi va lua Biserica de pe pământ în timpul Necazului deoarece Biserica trebuie să fie pe acest pământ martoră a Domnului Iisus Hristos, spre mântuirea oamenilor. Chiar dacă Necazul va fi un timp de judecăti teribile asupra celor fără de Dumnezeu, oamenii lui Dumnezeu vor fi păziti, îngrijiti si apărati prin puterea Celui Preaînalt. Nu poate Dumnezeu să facă aceasta? Nu i-a păzit El pe Noe si pe familia acestuia fără a-i lua de pe pământ? (Gen. 5:13-23) Nu l-a păzit El pe Lot fără a-l lua de pe pământ? (Gen. 19:15-16) Au fost copiii lui Israel afectati de plăgile aduse asupra Egiptului? N-au fost ei păziti în tinutul Gosenului? (Ex. 8:22-23, 9:6,26, 10:23) Nu au fost ei mântuiti prin sângele mielului de Pasti atunci când moartea a umbrit tara? (Ex.12:27) Unde în Scriptură Dumnezeu îi ia de pe pământ pe cei pe care vrea să-i păzească atunci când trimite judecată asupra celor necredinciosi? Aceasta nu a avut loc niciodată si nici nu va avea vreodată. Cu privire la cei credinciosi, Scriptura spune la 1 Tes. 5:9: "Dumnezeu nu ne-a rânduit spre mânie, ci spre dobândirea mântuirii prin Domnul nostru Iisus Hristos." Cei credinciosi nu au de ce să se teamă atunci când va fi turnată mânia lui Dumnezeu peste lume, deoarece nu ei fac obiectul acestei mânii, ci cei necredinciosi.

Înseamnă aceasta că în timpul necazului cei credinciosi nu vor avea parte de încercări, persecutii si suferinte? Nu. Atunci cei ce sunt ai lui Isus Hristos nu numai că vor fi prigoniti, ci vor fi chiar omorâti (Apoc. 6:9-11, 7:13-14, 12:11,17, 13:7-10, 14:12-13). Cine aduce atunci aceste prigoane si suferinte peste cei credinciosi – Dumnezeu? Nu! Sunt Satana si cei necredinciosi cei care-i prigonesc pe copiii lui Dumnezeu. Le-a promis vreodată Mântuitorul ucenicilor că nu vor avea parte de prigoane si suferinte? Nu! Din contră, El spune la In. 5:20: "Nu este sluga mai mare decât stăpânul ei. Dacă pe Mine m-au prigonit, asa vă vor prigoni si pe voi". 

La Mat. 24:9, când Mântuitorul vorbea despre timpurile din urmă, El spunea: "Vă vor da la chinuri, vă vor ucide si veti fi urâti de toate Neamurile din pricina Numelui Meu". La In. 16:33 El spune: "Acestea vi le-am spus ca să aveti pace întru Mine. În lume veti avea necazuri. Dar îndrăzniti: Eu am biruit lumea". Reactia unui crestin la prigoană si suferinte ar trebui să fie o mărturie pentru cuvântul lui Isus Hristos. De pildă, în Fapte 16:20-34. Pavel si Sila sunt adusi pe nedrept în fata autoritătilor, bătuti si aruncati în temnită, cu picioarele în lanturi. S-au plâns unul altuia că erau prost tratati? Nu. La miezul noptii s-au rugat si au cântat imne de slavă. Atunci a avut loc un cutremur. Temnicerul vine apoi la Pavel si îl întreabă: "Ce trebuie să fac ca să fiu mântuit?" si el si toată casa lui se botează. Cutremurul i-a făcut pe acestia să se boteze? Nu. A fost mărturia în Hristos Iisus, într-un moment de prigoană si suferintă. Asa cum am arătat, Biserica trebuie să fie pe pământ un martor al lui Iisus Hristos, vestind Evanghelia si chemându-i pe oameni la mântuire.

Teoria răpirii afirmă că după Apoc. 4:1 si până la Apoc. 19 Biserica nu mai este mentionată. Potrivit opiniei sustinătorilor acestei teorii, atunci când Ioan este luat la cer, aceasta ar fi o imagine a răpirii Bisericii. Dacă ne uităm însă în Scriptură, vom vedea că aceasta nu este decât o speculatie si o fantezie. Si Pavel a fost luat (în duhul) la cer unde a primit niste descoperiri, dar aceasta nu înseamnă că cei credinciosi vor fi luati de pe pământ!

Mai întâi, să vedem ce spune Scriptura despre îmbrăcămintea Bisericii. Aceasta ne va permite să găsim o metodă de pomenire a Bisericii dincolo de Apoc. 4:1. La Apoc. 3:4-5 se spune: "Ai în Sardes câteva nume care nu si-au întinat vesmintele; ei vor umbla cu Mine în alb, căci sunt vrednici. 

Biruitorul va fi îmbrăcat astfel în vesminte albe si numele lui nu-l voi sterge din Cartea Vietii si-i voi mărturisi numele înaintea Părintelui Meu si înaintea îngerilor Săi". La Apoc. 3:18, unde Mântuitorul vorbeste bisericii din Laodiceea, El spune: "Te sfătuiesc să cumperi de la Mine aur lămurit în foc, ca să te-mbogătesti. Vesminte albe, ca să te-mbraci si să nu se dea pe fată rusinea goliciunii tale". Dacă ne uităm la Apoc. 19:7-8, o găsim pe Mireasa Mielului, care este Biserica: "Si i s-a dat să se îmbrace cu in subtire, curat, luminos – căci inul subtire reprezintă faptele cele drepte ale sfintilor".

Este evident din Scriptură că Biserica este îmbrăcată în haine albe. Aceasta este definitoriu pentru cei care au fost spălati prin sângele lui Iisus Hristos, fiind făcuti curati în ochii lui Dumnezeu. În consecintă, orice pomenire în Apocalipsă a credinciosilor îmbrăcati în alb îi reprezintă pe credinciosi.

Să mergem acum la Apoc. 6:9-11: "Am văzut sub altar sufletele celor înjunghiati din pricina cuvântului lui Dumnezeu si din pricina mărturiei pe care o aveau... si fiecăruia dintre ei i s-a dat un vesmânt alb". Nu este aceasta o descriere a crestinilor?

Să privim la Apoc. 7:13-14: "Unul din bătrâni a luat cuvântul si mi-a zis: ‚Acestia, care sunt îmbrăcati în alb, cine sunt si de unde vin?’ Eu i-am spus: ‚Domnul meu, tu stii’. El mi-a spus: ‚Acestia sunt cei ce vin din Necazul cel Mare. vesmintele si le-au spălat si le-au înălbit în sângele Mielului’." Nu scrie aici că acesti sfinti au venit din necazul cel mare? Cum poate fi atunci răpită Biserica?

Să vedem si Apoc. 12:11: "Ei l-au biruit prin sângele Mielului si prin cuvântul mărturiei lor si prin aceea că nu si-au iubit viata lor până la moarte". Nu este aceasta tot o referire la Biserică? Cine altcineva a biruit prin sângele Mielului?
Mai departe, Apoc. 13:7: "I s-a dat să facă război asupra sfintilor si să-i biruie..." Multi ar zice aici, cum poate aceasta să fie o referire la Biserică dacă sfintii sunt biruiti, atunci cine sunt acesti sfinti?Cum pot ei sa fie sfinti daca nu este har, daca nu mai este sangele Domnului Isus care sa curga pentru ei? Acest verset se leagă de Dan. 12:7b: "si când va termina de risipit puterea celor sfinti, toate aceste lucruri se vor termina". 

A risipi puterea înseamnă a risipi sau a împrăstia tăria sau puterea. Spre sfârsitul Necazului, Satana si Antihrist vor crede că au câstigat lupta împotriva Domnului si a Bisericii Sale, încât Antihrist se va aseza în templu dându-se pe sine drept Dumnezeu. Nu a spus Isus la Mat. 24:22: "dar datorită celor alesi zilele acelea au fost scurtate" si la versetul 24 "se vor ridica Hristosi mincinosi si prooroci mincinosi, si vor face semne mari si minuni, încât să însele, de s-ar putea, si pe cei alesi"? Acela va fi un timp de mari prigoane si suferinte pentru Biserică si, desi puterea lor va fi oarecum risipită, ei tot vor avea biruinta în cele din urmă.

În final, Apoc. 14:12: "Aici este răbdarea sfintilor, cei ce păzesc poruncile lui Dumnezeu si credinta lui Iisus". 

Cine altcineva păzeste poruncile lui Dumnezeu si credinta lui Isus dacă nu Biserica?

Cum poate spune cineva că după Apoc. 4:1, Biserica nu mai apare până la Apoc. 19?

Mai mult, cum poate spune că Biserica va fi răpită înainte de necaz?

Concluzie

Toate aspectele din acest studiu au fost analizate în context si dovedite de multe versete. Există prea multe contradictii în învătătura despre răpire inaintea necazului cel mare pentru a o putea considera parte a învătăturii despre Hristos (Evr. 6:1-2). Cei care citesc acest studiu trebuie să caute pentru ei însisi, deoarece ei însisi trebuie să fie convinsi de Scriptură care este adevărul.


 Adi, Belgia

joi, 13 februarie 2014

Rapirea - Inainte sau dupa Necaz partea 2

TEORIA RĂPIRII

"Pe aceasta v-o spunem prin cuvântul Domnului: noi, cei vii, cei rămasi până la venirea Domnului, nu le-o vom lua înainte celor adormiti. La un semn poruncitor, la glasul arhanghelului si-n trâmbita lui Dumnezeu, însusi Domnul se va pogorî din cer si cei morti în Hristos vor învia întâi. După aceea, noi, cei vii, cei rămasi, vom fi răpiti împreună cu ei în nori ca să-L întâmpinăm pe Domnul în văzduh. Astfel vom fi pururea cu Domnul pururea. Asadar cu aceste cuvinte mângâiati-vă unii pe altii" (1 Tes. 4:15-18).

"După cum am purtat chipul celui pământesc, vom purta si chipul Celui ceresc. Pe aceasta însă v-o spun eu vouă, fratilor: Carnea si sângele nu pot mosteni împărătia lui Dumnezeu, nici stricăciunea nu mosteneste nestricăciunea. Iată, taină vă spun vouă: Nu toti vom muri, dar toti ne vom schimba; deodată, într-o clipire din ochi, la trâmbita de apoi. Trâmbita va suna si mortii vor învia nestricăciosi iar noi ne vom schimba. Căci trebuie ca fiinta aceasta stricăcioasă să se îmbrace în nestricăciune si fiinta aceasta muritoare să se îmbrace în nemurire. Iar când fiinta aceasta stricăcioasă se va îmbrăca în nestricăciune si fiinta aceasta muritoare se va îmbrăca în nemurire, atunci va fi cuvântul care este scris: Moartea a fost înghitită de biruintă." (1 Cor. 15:49-51)

1 Tes. 4:15-18 si 1 Cor. 15:49-55 sunt versetele principale ale teoriei răpirii folosite de sustinătorii acesteia. Deci, dacă tragem temelia, restul învătăturii pică. Esenta învătăturii despre răpire afirmă că aceste două versete vorbesc despre o venire separată a Domnului Isus Hristos pentru a lua Biserica de pe pământ, înainte de a Doua Venire, astfel ca ei să scape de Necazul cel Mare anuntat de Isus că va veni peste pământ. 

Pentru a da de înteles aceasta, versetele au fost scoase din context si rupte de celelalte versete care vorbesc despre acest subiect (aceasta este o altă dovadă că este o învătătură falsă). Dacă privesti la aceste versete si la altele legate de venirea Domnului, vei găsi nori, trâmbita lui Dumnezeu, strângerea sfintilor si acea ordine a evenimentelor care trebuie să se întâmple înainte de venirea Lui.

Norii

Iisus ne spune că la venirea Lui El va veni pe nori (Mat. 24:30, Marcu 13:26, Luca 21:27).

În Fapte 1:9-11, Iisus s-a ridicat de la pământ si L-a acoperit un nor. Cum ucenicii stăteau si priveau în sus, doi oameni în haine albe le spun că asa cum Iisus s-a ridicat la ceruri, la fel va si veni (pe nori). Atunci când le vorbesc cei doi oameni, ucenicii erau pe pământ, nu în văzduh. Când cei doi au spus că Iisus va reveni asa cum a plecat, ei s-au referit că El va reveni pe pământ.

Apocalipsa 1:7 ne spune că El va veni pe nori si că orice ochi îl va vedea (nu e o venire secretă).
Ioel 2:1-2 ne spune că ziua Domnului va fi, printre altele, o zi de nori. 

Putem verifica că este vorba despre a Doua Venire la care se referea Iisus la Mat. 24 deoarece mai jos la Ioel 2:10 se spune că soarele, luna si stelele se vor întuneca. Aceeasi descriere o dă si Iisus.

Tef. 1:14-15 ne spune că măreata zi a Domnului este ... o zi de nori.

La 1 Tes. 4:15-17, Pavel ne spune că la venirea Domnului, cei care sunt vii vor fi răpiti în nori la Domnul. 

Am arătat deja ce înseamnă acel "a întâlni". Acest verset este în deplină armonie cu evenimentele descrise de Iisus ca având loc la a Doua Sa Venire. Sustinătorii teoriei răpirii au de răspuns la o întrebare: ce anume din versetul acesta îl face să trebuiască aplicat cu referire nu la a Doua Venire, ci la o asa-zisă răpire? Unde scrie că după întâmpinarea din văzduh, Iisus va pleca înapoi cu credinciosii? Nicăieri.

Trâmbita lui Dumnezeu

Isus a spus de asemenea că la venirea Lui trâmbita va suna cu putere (Mat. 24:31).

La Ioel 2:1 se dă porunca să se sune trâmbita în ziua Domnului.

Tef. 1:14-15 spune că măreata zi a Domnului este ... o zi a trâmbitei.

1 Tes. 4:16 spune că Domnul va coborî din ceruri cu trâmbita lui Dumnezeu.

1 Cor. 15:52 spune că la ultima trâmbită, atât mortii cât si viii se vor ridica. „Ultima trâmbită” este acea trâmbită care va suna înainte ca Iisus să revină pe pământ si să-i strângă pe credinciosi. Trâmbita de la ridicarea în văzduh si trâmbita de la a Doua Venire sunt una si aceeasi.

După cum se poate vedea, cele două versete de bază pentru învătătura despre răpire sunt în armonie cu ceea ce a spus Isus legat de a Doua Sa Venire. 

Sustinătorii teoriei răpirii au de răspuns încă la întrebarea: Ce anume din aceste versete le face să se refere la altceva si nu la revenirea Domnului pe pământ? Nimic.

Adi, Belgia

(VA URMA)